Ίσως να πει κάποιος ότι δεν μπορεί να υπάρχει κάτι κοινό μεταξύ ενός συνεργείου και του γραφείου του οικογενειακού μας γιατρού. Βέβαια αυτό είναι αλήθεια σε κάποιον βαθμό. Ωστόσο, μαζί με το γεγονός ότι μερικοί του επαγγέλματος αυτοαποκαλούνται ήδη «γιατροί» στη δουλειά τους, υπάρχουν και κάποια άλλα επαγγελματικά μυστικά που θα μπορούσατε να δανειστείτε από τους γιατρούς.
Τοποθετήστε τα επαγγελματικά διπλώματα και πιστοποιητικά σας σε περίοπτη θέση.
Την επόμενη φορά που θα επισκεφτείτε το γιατρό σας κοιτάξτε με προσοχή στους τοίχους του ιατρείου. Είμαι απόλυτα σίγουρος ότι κάποια διπλώματα και πτυχία θα βρίσκονται ακριβώς πίσω του σε ωραία κάδρα! Δεν πρόκειται για επίδειξη ικανοτήτων αλλά για μια σκόπιμη πρακτική ώστε ο ασθενής να αισθάνεται βέβαιος ότι βρίσκεται στο κατάλληλο μέρος για θεραπεία.
Οι επαγγελματίες του αυτοκινήτου ξοδεύουν επίσης σημαντικό χρόνο για να μάθουν την τέχνη τους. Είτε κάποιος αποφοίτησε από τεχνική σχολή, είτε παρακολούθησε έναν αριθμό επαγγελματικών σεμιναρίων, είτε ακόμη πιστοποιήθηκε από κάποια εταιρεία χρωμάτων αυτοκινήτων, θα πρέπει να έχει ήδη στη διάθεσή του έναν αριθμό εγγράφων που πιστοποιούν τις γνώσεις του. Άρα, η συμβουλή μου είναι να ξεσκονίσετε τα επαγγελματικά αυτά πιστοποιητικά και να τα τοποθετήσετε σε ένα ωραίο σημείο στο συνεργείο σας, ή ακόμη καλύτερα στο γραφείο σας!
Βρείτε κάποιο χώρο για το γραφείο.
Ας υποθέσουμε ότι χρειάζεστε μια πολύ μικρή χειρουργική επέμβαση (μια πραγματικά μικρή). Φθάνετε στο χώρο για να προγραμματίσετε την επέμβαση με το χειρούργο σας και εκείνος σας δέχεται… στο χειρουργικό κρεβάτι. Είναι λίγο παράξενο, δεν είναι;
Είτε το πιστεύετε είτε όχι το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση ενός συνεργείου αυτοκινήτων, φανοποιείου ή βαφείου. Θα πρέπει να υπάρχει ένας χώρος, κατά προτίμηση προστατευμένος από το θόρυβο των κομπρεσέρ και των τριβείων, όπου ο κάθε τεχνικός θα μπορεί να κουβεντιάζει με τον πελάτη του όλες τις διαδικασίες, τα κόστη και, ενδεχομένως, τις πρόσθετες υπηρεσίες που θα προσφερθούν. Ας παραδεχτούμε ότι να πουλάς υπηρεσίες μέσα στο θόρυβο και τη σκόνη του συνεργείου δεν φαίνεται να είναι πολύ επαγγελματικό!
Κρατήστε το συνεργείο σας καθαρό σαν νοσοκομείο.
Θυμάμαι τα συναισθήματά μου όταν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού μου στην Ζάμπια, χρειάστηκα ιατρική βοήθεια σε ένα σημείο στη μέση του πουθενά. Ο χώρος του γιατρού ήταν τόσο βρώμικος και παλιός που αμέσως σκέφτηκα ότι ο πυρετός μου δεν ήταν μάλλον τόσο σημαντικός, και ότι θα έπρεπε να φύγω το συντομότερο δυνατό από εκεί τρέχοντας. Ευτυχώς τα περισσότερα ιατρεία είναι προσεγμένα, καθαρά και σε καλή κατάσταση. Σε αντίθετη περίπτωση, πώς θα μπορούσαμε να εμπιστευτούμε την υγεία μας σε έναν τέτοιο γιατρό;
Τώρα θα μπορούσε να πει κάποιος ότι ένα φαναρτζίδικο, για παράδειγμα, είναι ένας χώρος εργασίας όπου παλιά εξαρτήματα αφαιρούνται, σκόνη από το τρίψιμο βρίσκεται στον αέρα, και κηλίδες από μπογιά που χύθηκε διακοσμούν κάθε γωνία. Μεγάλο λάθος! Μην περιμένετε να σας σεβαστεί ο πελάτης σας αν εσείς δεν σέβεστε το χώρο που περνάτε κάθε μέρα τόσο μεγάλο μέρος τους χρόνου σας. Η συμβουλή μου είναι:
-Καθαρίστε τη σκόνη από το δάπεδο, τα εργαλεία, τους στεγνωτήρες υπερύθρων και όλο τον άλλο εξοπλισμό. Έτσι θα διατηρήσετε την αξία της επένδυσής σας. Επίσης, θα σας βοηθήσει να αποφύγετε αυτούς τους ενοχλητικούς κόκκους σκόνης που κολλούν στο χρώμα και μετά θα πρέπει να εργαστείτε επιπλέον για να διορθώσετε την ατέλεια.
-Απομακρύνετε όλα τα παλιά καπό, τους σπασμένους προφυλακτήρες και τις βουλιαγμένες πόρτες που πιάνουν χώρο. Θα εκπλαγείτε πόσο μεγαλύτερο είναι στην πραγματικότητα το κατάστημά σας.
– Αφιερώστε ένα σαββατοκύριακο το χρόνο για να βάψετε τους τοίχους σας. Τίποτα το πολύ φανταχτερό, το καθαρό λευκό ή μπεζ χρώμα θα ανανεώσει την όψη του καταστήματός σας. Η καλύτερη διάθεση που θα έχετε κάθε μέρα θα είναι μια πρόσθετη ανταμοιβή.
-Βελτιώστε το φωτισμό, καθαρίστε τα τζάμια και αφήστε τη φωτεινή πλευρά της ζωής να μπει μέσα στο χώρο σας. Έχοντας μια πιο καλή εικόνα του σημείου που θα επισκευαστεί βοηθάει πάντα.
-Φτιάξτε μερικά ράφια και βρείτε χώρο για τα εργαλεία και τα αναλώσιμα. Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που συναντώ όλα αυτά τα χρόνια μετά το τελευταίο γυάλισμα είναι τα ίχνη που μένουν επειδή τα εξαρτήματα στιλβώσεως είχαν σκόνη από το τρίψιμο.
Να ντύνεστε και να φαίνεστε ως επαγγελματίας.
Γιατί νομίζετε ότι όλοι οι γιατροί φορούν αυτές τις λευκές ποδιές; Θέλουν να δείχνουν καλοί γιατροί, άρα θα πρέπει να ντύνονται και ως γιατροί. Είναι ένα πρόσθετο χαρακτηριστικό παρά μια ανάγκη. Η λευκή ποδιά δημιουργεί μια αίσθηση εμπιστοσύνης.
Πιστεύω πραγματικά ότι η καθαρή ενδυμασία είναι απόλυτα απαραίτητη, ειδικά όταν συναντάτε έναν πελάτη. Πώς είναι δυνατόν οι πελάτες να πάρουν σοβαρά την επιχείρησή σας αν η φόρμα εργασίας σας είναι βρώμικη και μοιάζει με κουρέλι;