Πριν μερικές βδομάδες οργάνωσα μια έρευνα ρωτώντας μέσα από την πλατφόρμα LinkedIn δύο ομάδες πελατών μας, για το ποια θεωρούν ότι είναι για την αγορά των φαναρτζίδικων τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά ενός βερνικιού αυτοκινήτου. Καθώς το LinkedIn επιτρέπει επιλογή από 5 απαντήσεις συμπεριέλαβα τα επόμενα χαρακτηριστικά ή ιδιότητες ενός καλού βερνικιού αυτοκινήτων:
-Διαύγεια, να μην κιτρινίζει
-Βαθμός γυαλάδας
-Ευκολία στην εφαρμογή
-Αντοχή στις γρατζουνιές
-Τιμή
Σαν αρχή θα ήθελα να αναφέρω κάποια πράγματα σχετικά με τα παραπάνω χαρακτηριστικά των βερνικιών.
Η διαύγεια, το να μην κιτρινίζει, θεωρείται από τις πιο σημαντικές ιδιότητες ενός βερνικιού. Πραγματικά, ποιος θα ήθελε το φρεσκοβαμμένο του αυτοκίνητο να αρχίσει να κιτρινίζει; Η ποιος θα ήταν ευχαριστημένος όταν αντί να έχει ένα ωραίο μεταλλικό χρώμα να καθρεφτίζει στον ήλιο έχει ένα γαλακτώδες θαμπό στρώμα βερνικιού; Γιατί άλλωστε το ονομάζουμε και λούστρο; Αν και αυτές οι ερωτήσεις είναι ρητορικές, ωστόσο πάρα πολλά βερνίκια στην αγορά σήμερα απέχουν πολύ από το να θεωρούνται «διάφανα».
Η γυαλάδα είναι ένα άλλο χαρακτηριστικό εμφάνισης που έχει να κάνει με το βερνίκι αυτοκινήτου. Κανονικά, ένα διάφανο βερνίκι θα πρέπει να έχει ένα βαθμό γυαλάδας πάνω από 90 μονάδες (με μέγιστο τις 100).
Η ευκολία στην εφαρμογή έχει μια ευρεία έννοια. Με άλλα λόγια, αν ακολουθήσουμε κατά γράμμα όλες τις τεχνικές οδηγίες του κατασκευαστή, ποια είναι η αίσθηση εφαρμογής του βερνικιού; «Τρέχει» εύκολα;
Αντίσταση στις γρατζουνιές σημαίνει απλά πόσο σκληρό θα γίνει το βερνίκι μετά τον πολυμερισμό του, και ποια είναι η μηχανική αντίσταση που τελικά θα επιτύχει.
Η τιμή απλά σημαίνει κόστος. Υψηλή τιμή – υψηλό κόστος, που είναι κακό. Χαμηλή τιμή – χαμηλό κόστος, που είναι καλό. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε τουλάχιστον συνηθίσει να σκεφτόμαστε.
Τα αριθμητικά δεδομένα ήταν τα ακόλουθα:
Διαύγεια, να μην κιτρινίζει – 46%
Βαθμός γυαλάδας – 21%
Ευκολία στην εφαρμογή – 12%
Αντοχή στις γρατζουνιές – 21%
Τιμή – 0%
Κάποια σχόλια ακόμη:
-Προφανώς αυτή η λίστα με τα χαρακτηριστικά ενός βερνικιού αυτοκινήτου είναι περιορισμένη. Κάποιοι επαγγελματίες ανέφεραν επίσης τους χρόνους για το επόμενο χέρι και το στέγνωμα, την ευκολία στο γυάλισμα και αφαίρεσης ατελειών, και την αντοχή στις καιρικές συνθήκες.
-Η εφαρμογή του βερνικιού αποτελεί το τελευταίο στάδιο στην αποκατάσταση ενός τρακαρίσματος. Για το λόγο αυτό, η ποιότητα του βερνικιού είναι κρίσιμη παράμετρος για την ποιότητα όλης της εργασίας.
-Παρόλο που κανένας σε αυτήν την έρευνα δεν ανέφερε την τιμή ως βασικό χαρακτηριστικό, ωστόσο ο παράγοντας τιμή ενδιαφέρει πάρα πολύ συχνά τον τελικό πελάτη. Προσωπικά όμως, θεωρώ ότι το κριτήριο της τιμής από μόνο του δεν λέει τίποτα. Στην ουσία, το να αγοράσεις ένα βερνίκι με βάση την τιμή είναι σαν να αγοράζεις ένα αυτοκίνητο μόνο λαμβάνοντας υπόψη την τιμή του, χωρίς καν να το έχεις δει.