Η ετήσια έρευνα για τους καταναλωτές της Axalta Color Preferences 2021*, δείχνει ότι το χρώμα είναι ένας βασικός παράγοντας στην απόφαση αγοράς οχήματος. Συγκεκριμένα, στο 88% των αποφάσεων αγοράς οχημάτων, μεταξύ καταναλωτών σε τέσσερις από τις μεγαλύτερες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων, το χρώμα αποτέλεσε έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες απόφασης. Περισσότερα από 4000 άτομα, ηλικίας 25 έως 60 ετών, από την Κίνα, τη Γερμανία, το Μεξικό και τις ΗΠΑ συμμετείχαν στην έρευνα του 2021.
Για να κατανοήσει τις πιθανές μελλοντικές τάσεις, η έρευνα ανέλυσε τα χρώματα που ήθελαν οι καταναλωτές στα οχήματά τους, διακρίνοντας τις διαφορές που εμφανίζονται από χώρα σε χώρα.
Η έρευνα διερεύνησε, επίσης, τις προτιμήσεις φινιρίσματος και εφέ βαφής. Τα υψηλής γυαλάδας φινιρίσματα προτιμήθηκαν από όλες τις αγορές που ερευνήθηκαν, με εξαίρεση την Κίνα, με τα αποτελέσματα να δείχνουν ότι μόλις το 48% προτιμούσε το γυαλιστερό, έναντι του 52% που προτιμούσε το ματ. Όσον αφορά τις προτιμήσεις στα εφέ βαφής, τα αμέταλλα χρώματα ήταν η κορυφαία επιλογή των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ και στην Κίνα, ενώ οι Γερμανοί ερωτηθέντες επέλεξαν χρώματα πέρλας και το Μεξικό επέλεξε τόσο μεταλλικά, όσο και πέρλας.
«Η ψυχολογία του χρώματος είναι ένας ισχυρός παράγοντας που επηρεάζει τις αποφάσεις αγοράς αυτοκινήτων. Συχνά, το χρώμα αντικατοπτρίζει την προσωπικότητα του ιδιοκτήτη του οχήματος», δήλωσε η Nancy Lockhart, Global Color Manager, Mobility Coatings στην Axalta. «Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι η κομψότητα, η σταθερότητα και η θετικότητα ήταν τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά χρώματος που επιθυμούσαν οι ερωτηθέντες που ρωτήθηκαν.»
Η μεταβαλλόμενη δυναμική στις προτιμήσεις των χρωμάτων μεταξύ των χωρών και των τύπων οχημάτων μελετάται για να καλύψει τις μελλοντικές ανάγκες και επιθυμίες των καταναλωτών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο.
«Η ανάπτυξη μοναδικών και νέων χρωμάτων που ικανοποιούν τις ανάγκες των εμπορικών σημάτων των πελατών μας και των προτιμήσεων των καταναλωτών είναι ένας βασικός παράγοντας για την κατανόηση των τάσεων της αγοράς», δήλωσε ο Lockhart. «Είναι συναρπαστικό να βλέπουμε πώς τα πιο τολμηρά χρώματα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στο μυαλό των καταναλωτών. Τα κόκκινα και τα μπλε χρώματα αυξάνονται στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Είναι πιθανό να δούμε ακόμα περισσότερα χρώματα με μπριλάντ εφέ στο δρόμο, στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.»
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑ ΧΩΡΑ
Κίνα: Το χρώμα είναι σημαντικό για το 99% των ερωτηθέντων κατά την αγορά ενός οχήματος. Τα προτιμώμενα χρώματα είναι το λευκό (29%) και το μαύρο (26%). Το κόκκινο και το μπλε κατατάσσονται πέμπτα και έκτα. Το 64% είπε ότι θα αλλάξουν κατασκευαστές αν δεν βρουν το χρώμα που προτιμάνε. Ενενήντα τρία τοις εκατό (93%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έλαβαν μόνοι τους την απόφαση σχετικά με το χρώμα του αυτοκινήτου, ενώ το επτά τοις εκατό (7%) βασίστηκε σε άλλους για να βοηθήσουν στην τελική απόφαση.
Γερμανία: Το 83% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι το χρώμα είναι σημαντικό κατά την αγορά ενός οχήματος. 63% των ερωτηθέντων έλαβαν μόνοι τους την απόφαση σχετικά με το χρώμα του οχήματος, ενώ το 37% συμβουλεύτηκε την οικογένεια στη διαδικασία λήψης απόφασης. Το μαύρο είναι το προτιμώμενο χρώμα με 32%, ενώ το μπλε έρχεται δεύτερο με 16%. Το μαύρο θεωρείται ένα χρώμα που αντανακλά την κομψότητα και το μπλε αντανακλά τη σταθερότητα.
Μεξικό: Το 90% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι το χρώμα είναι βασικός παράγοντας κατά την αγορά ενός οχήματος. Το κόκκινο είναι το προτιμώμενο χρώμα με 22% και είναι η κορυφαία επιλογή και για τα δύο φύλα. 4 στα 10 άτομα που ρωτήθηκαν, ανέφεραν ότι θα άλλαζαν κατασκευαστές αν δεν βρουν το χρώμα που ήθελαν. Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, το κόκκινο αντανακλά μια κομψή προσωπικότητα και το μπλε αντανακλά τη θετικότητα.
Ηνωμένες Πολιτείες: Το χρώμα είναι ένας σημαντικός παράγοντας κατά την αγορά ενός οχήματος για το 79% των Αμερικανών ερωτηθέντων. Το 46% δηλώνουν ότι το χρώμα είναι πολύ ή εξαιρετικά σημαντικό, ενώ το 82% δηλώνουν ότι η επιλογή χρώματος του οχήματος είναι μια μεμονωμένη απόφαση. Αν και το μαύρο είναι μια γενική τάση, οι ιδιοκτήτες φορτηγών επιλέγουν πιο πολύχρωμες εκδόσεις, όπως αυτές του μπλε και του κόκκινου. Το μπλε αντανακλά τη θετικότητα και το κόκκινο αντιπροσωπεύει μια αίσθηση περιπέτειας στο μυαλό αυτών των ερωτηθέντων.
Είναι προφανές ότι το χρώμα του αυτοκινήτου θα παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στην επιλογή ενός καινούριου οχήματος. Επιπροσθέτως, οι γυναίκες και η νεολαία δίνουν μεγαλύτερη σημασία στο design και στην εμφάνιση του αυτοκινήτου, άρα και η επιλογή απόχρωσης και φινιρίσματος θα επηρεάζουν την απόφαση. Ήδη βλέπουμε αρκετά καινούρια εργοστασιακά μοντέλα με χρώματα τριπλής, με χρωματιζόμενα βερνίκια και ματ φινίρισμα. Ο κλάδος επαναβαφής αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος για να επισκευάζει όλο και πιο περίπλοκα φινιρίσματα στο άμεσο μέλλον.