Προκλήσεις του κλάδου βαφής αυτοκινήτου

Τη λέξη «κρίση» την ακούμε κάθε μέρα, από φίλους, από την
τηλεόραση, από το  ραδιόφωνο, από παντού.
Ο κλάδος  επαναβαφής αυτοκινήτου, όπως
και ο κλάδος του αυτοκινήτου γενικότερα δεν αποτελεί  εξαίρεση. Τα προβλήματα είναι πολλά, οι
προκλήσεις αμέτρητες, αλλα αυτό που με προβληματίζει δεν είναι τόσο η
οικονομική κρίση που περνάει η Ελλάδα, όσο ότι ο κλάδος μας περνάει δική του
κρίση και έχει ξεκινήσει πολύ νωρίτερα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι
μείναμε πίσω στις νοοτροπίες του 80. Μπορεί να βάφουμε με ιδατοδυάλιτα χρώματα
(βεβαία αυτό δεν είναι πλέον σίγουρο) και να ρίχνουμε Ultra HS βερνίκια,
αλλά όλη η λειτουργία σε ένα βαφείο αυτοκινήτου ή και σε ένα κατάστημα με
χρώματα, δεν έχει αλλάξει καθόλου τα τελευταία 20 χρόνια. Όμως ο πελάτης πλέον
είναι διαφορετικός. Ξέρει να ψάχνει, να συγκρίνει και να επιλέγει βάση άλλων κριτηρίων.
Αυτά τα κριτήρια έχουν να κάνουν κυρίως με το σύγχρονο μάρκετινγκ, την τεχνολογία
και την ενημέρωση. Ο άνθρωπος τώρα, συμφώνα με τα στατιστικά, θα κάνει έρευνα
στο διαδίκτυο και κατά 60% η απόφαση που θα πάρει για το που θα επισκευάσει το αυτοκίνητο
του, θα γίνει βάση αυτής της έρευνας. Αυτό που θα προσέξει είναι αν το συνεργείο
έχει στοιχειώδης εταιρική ταυτότητα,
ιστοσελίδα, επαγγελματική σελίδα στο Facebook  και προσεγμένη
εμφάνιση μαγαζιού.

Οι 3 μεγαλύτερες
προκλήσεις της εποχής
–         
Σύμφωνα με την έρευνα του IBIS (International Bodyshop Industry Symposium), στην Ελλάδα
έχουμε από τα υψηλοτέρα ποσοστά φανοβαφείον ανά 10.000 οχήματα ή ανά 10.000
κατοίκους! Δείτε το γράφημα παρακάτω. Αυτό σημαίνει ότι τώρα, όσο ποτέ άλλο,
κάθε βαφείο αυτοκινήτου πρέπει να ξεχωρίσει για να πάρει την δουλειά.

–         
Τα λεγόμενα SMART REPAIR καταστήματα παίρνουν και αυτά ένα
μεγάλο κομμάτι της δουλειάς. Και που είμαστε ακόμα. Στην Αγγλία, που τα
στατιστικά στοιχεία είναι διαθέσιμα, η αύξηση της δουλειάς στα συνεργεία μικροεπισκευών
φτάνει το 30% ετησίως! Ο πελάτης δεν θέλει να περιμένει 2-3 μέρες για να κάνει
μια μικρή τοπική βαφή. Τελεία και παύλα. Συν της άλλης, τα δίκτυα μικροεπισκευών
είναι χρόνια μπροστά στην προώθηση και στο μάρκετινγκ των υπηρεσιών τους, όταν
τα κανονικά φανοβαφεία το μέγιστο που κάνουν είναι να βάλουν μια καταχώριση στο
Χρυσό Οδηγό.
–         
Οι  ασφαλιστικές εταιρίες προχωρούν σε ίδρυση
δικών τους μεγάλων και σύγχρονων μονάδων επισκευής και βαφής αυτοκινήτων. Αναπόφευκτα
ένα μεγάλο ποσοστό των πελατών θα οδηγηθεί εκεί.
Το συμπέρασμα
Παρότι η οικονομική κρίση έχει κλίσει ορισμένα συνεργία, που
είναι περίπου 10% από το σύνολο, σίγουρα αυτός ο αριθμός δεν αντιπροσωπεύει την
πραγματική κατάσταση. Ο Έλληνας ελεύθερος επαγγελματίας παλεύει με νύχια και
δόντια για να μη κατεβάσει τα ρολά, αλλά τα αποθέματα πλέον είναι λίγα. Από
περίπου 4000 βαφεία στις αρχές της δεκαετίας του 2000, τώρα έχουμε περίπου
3500, ενώ η αγορά χρειάζεται όχι παραπάνω από 2-2,5 χιλιάδες. Θα αντέξουν αυτοί
που θα αλλάξουν, θα προσαρμοστούν και θα εκσυγχρονιστούν. Στην ETALON πιστεύουμε
ότι με συγκεκριμένες κινήσεις, που δεν απαιτούν πολλά χρήματα, μπορούμε να
ξεχωρίσουμε από την γκρίζα πλειοψηφία. Η σειρά από άρθρα στο blog μας (blog.etalon.gr),
που θα έχουν ως βάση τις εμπειρίες μας από όλο τον κόσμο, θα βοηθήσουν σε όλους
όσους δεν θέλουν να κλαίνε τη μοίρα τους και να περιμένουν να γυρίσουν οι  παλιοί καλοί καιροί. Ο χρόνος δεν γυρίσει πίσω
, εμείς πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Scroll to Top