Η καλύτερη αλοιφή γυαλίσματος για ένα φανοποιείο είναι… Οδηγός 12 βημάτων για να το ανακαλύψετε μόνοι σας.

Όταν σκέφτεστε τις διάφορες εργασίες σε ένα βαφείο αυτοκινήτου, το γυάλισμα πιθανότατα να μην είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό. Ωστόσο, είναι μια σημαντική διαδικασία για κάθε βαφέα οχημάτων. Όμως, στις 9 από τις 10 περιπτώσεις που εμφανίζεται ένα πρόβλημα στη βαφή , θα χρειαστείτε μια αλοιφή και έναν αλοιφαδόρο για να διορθώσετε το πρόβλημα. Επίσης, ένα ολικό γυάλισμα και επαναφορά χρώματος του αυτοκινήτου του πελάτη, μπορεί να είναι μία πρόσθετη υπηρεσία που θα προσφέρεται από ένα φανοβαφείο.

Η κατανάλωση μιας αλοιφής γυαλίσματος ποικίλλει από συνεργείο σε συνεργείο. Συνήθως, η υπερβολική κατανάλωση αλοιφής σημαίνει δύο πράγματα: πολλά ελαττώματα στη βαφή που αποκαλύφθηκαν κατά τη διαδικασία επιθεώρησης ή / και εσφαλμένη διαδικασία γυαλίσματος. Έχω δει τεχνικό να ρίχνει το ένα τέταρτο του περιεχόμενου ενός μπουκαλιού για να γυαλίσει ένα φτερό. Επίσης, σε ορισμένα συνεργεία με κακές συνθήκες εργασίας,  χωρίς κατάλληλο εξοπλισμό , οι βαφείς θα πρέπει να εφαρμόσουν λείανση με νερό σε όλες τις επιφάνειες για να αφαιρέσουν τη λεγόμενη φλούδα πορτοκαλιού και τα πολλαπλά «μπιμπίκια». Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι σε αυτές τις περιπτώσεις η κατανάλωση αλοιφών φτάνει στα ύψη. Αυτό που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας σε αυτό το άρθρο είναι ένας σύντομος οδηγός για το πώς να διαλέξετε τη σωστή αλοιφή. Αυτό δεν είναι μία διαφήμιση του συστήματος γυαλίσματος Etalon και οι συμβουλές μου προέρχονται από τη δική μου εμπειρία και την εκτενή γνώση των συναδέλφων και των τεχνικών μας.

 

Εξετάστε την επιφάνεια που θα γυαλιστεί. Πριν αποφασίσετε τι προϊόν θα χρησιμοποιήσετε (ναι, καλό είναι να έχετε διαφορετικές επιλογές), είναι σημαντικό να καταλάβετε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το χρώμα ή το βερνίκι πάνω στο οποίο θα εργαστείτε. Σε ένα φανοποιείο συνήθως χρησιμοποιούμε αλοιφές για να διορθώσουμε τα ελαττώματα βαφής, που σημαίνει ότι το χρώμα είναι φρέσκο. Είναι λοιπόν καίριας σημασίας να γνωρίζουμε εάν το βερνίκι «ψήθηκε» σωστά σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές των κατασκευαστών. Εάν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε μια πολύ κοπτική αλοιφή πάνω σε ένα βερνίκι που είναι ακόμη «φρέσκο», υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να καταλήξετε με ένα υπερβολικό θάμπωμα, και ολογράμματα. Δεν έχει να κάνει με την ποιότητα του προϊόντος, αλλά με τη χημεία του βερνικιού που δεν έχει στεγνώσει ακόμα.

 

Ελέγξτε τι είδους σφουγγάρια γυαλίσματος έχετε διαθέσιμα. Η ποιότητα του γυαλίσματος εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως ο αλοιφαδόρος, την αλοιφή, τα σφουγγάρια με τα οποία εφαρμόζεται το προϊόν και, σίγουρα, οι δεξιότητες του τεχνικού. Έτσι, εάν δεν έχετε εύκαιρο ένα καλής ποιότητας κοπτικό σφουγγάρι, τότε ίσως χρειαστεί να αναζητήσετε μια πιο «επιθετική» αλοιφή. Ενώ εάν έχετε μόνο περιστροφικό αλοιφαδόρο στην εργαλειοθήκη σας , τότε η επιλογή μίας μεσαίας αλοιφής θα ήταν μια λογική επιλογή για ένα ασφαλές γυάλισμα.

 

Ελέγξτε τι λειαντικά έχετε στη διάθεσή σας. Σήμερα μπορεί κανείς να βρει σε ένα φανοποιείο και σε ένα χρωματοπωλείο μια μεγάλη ποικιλία από μικρο-λειαντικά προϊόντα. Δεν είναι πλέον απαραίτητο να αφαιρέσετε τη φλούδα πορτοκαλιού, για παράδειγμα, μόνο με μια αλοιφή. Εάν επιλέξετε πρώτα έναν λειαντικό δίσκο P1500 με βάση φιλμ και στη συνέχεια τρίψετε την επιφάνεια με έναν δίσκο P2000 ή P2500, ολόκληρη η διαδικασία θα διαρκέσει 3 φορές λιγότερο από το να χρησιμοποιούσατε μόνο την αλοιφή.

 

Αξιολογήστε τη θερμοκρασία περιβάλλοντος και της επιφάνειας. Υπάρχουν αλοιφές στην αγορά που μετατρέπονται σε σκόνη μέσα στο πρώτο λεπτό της χρήσης. Αυτό συμβαίνει λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε διαλύτες. Αυτοί οι διαλύτες εξατμίζονται πολύ γρήγορα όταν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές. Θα πρέπει να προσθέσετε όλο και περισσότερο υλικό για να συνεχίσετε τη διαδικασία και επίσης θα έρθετε αντιμέτωποι με μια δυσάρεστη σκόνη που εξαπλώνεται παντού.

 

Αποφύγετε τις αλοιφές που απαιτούν την προσθήκη νερού. Μπορείτε ακόμη να βρείτε προϊόντα στην αγορά τα οποία απαιτούν την προσθήκη μίας συγκεκριμένης ποσότητας νερού πριν και κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Αυτό θα προκαλέσει πολλές πιτσιλιές και, μετέπειτα, περιττό καθαρισμό.

 

Αποφύγετε τα προϊόντα που είναι δύσκολα στον καθαρισμό. Έχω δει πολλά καλά διαφορετικά προϊόντα τα οποία όμως είναι πολύ δύσκολο να καθαριστούν, ειδικά από λαστιχένια και πλαστικά μέρη αυτοκινήτου. Τέτοιες αλοιφές απαιτούν είτε πολύ σχολαστικό μασκάρισμα πριν από το γυάλισμα ή πολύ χρόνο για τον καθαρισμό των υπολειμμάτων. Όχι, ευχαριστώ.

 

Επιλέξτε την αλοιφή με την καλύτερη αναλογία κοπτικότητας / γυαλάδας. Η εποχή που οι κοπτικές αλοιφές άφηναν μία σχεδόν ματ επιφάνεια έχει χαθεί για πάντα. Στην πραγματικότητα, μπορείτε τώρα να βρείτε αρκετά προϊόντα που αφήνουν μία λαμπερή επιφάνεια με πολύ υψηλό επίπεδο γυαλάδας. Ορισμένες μάρκες προσφέρουν αλοιφές «ενός βήματος». Ωστόσο, θα πρέπει να θυμάστε ότι στα σκούρα χρώματα μπορεί να χρειαστείτε ένα επιπλέον πέρασμα με μια ψιλή αλοιφή.

 

Αποφύγετε αλοιφές που περιέχουν σιλικόνη. Βεβαιωθείτε ότι στην ετικέτα του μπουκαλιού αναγράφεται το «χωρίς σιλικόνη» ή «ασφαλές για συνεργεία». Δεν χρειάζεται να εξηγήσω γιατί.

 

Αποφύγετε αλοιφές που συνδυάζουν λιεαντικές ιδιότητες με κερί. Είναι ευρέως διαδεδομένο στους detailers να χρησιμοποιούν τα λεγόμενες «2-σε-1» αλοιφές, που συνδυάζουν λειαντικές και προστατευτικές ιδιότητες. Σε ένα φανοβαφείο όμως, το βερνίκι αφότου έχει στεγνώσει τελείως, είναι σημαντικό να συνεχίσει να «αναπνέει» αφήνοντας τους απομένοντες διαλύτες να φεύγουν. Δεν θέλουμε να σφραγίσουμε τους πόρους του βερνικιού ενώ οι διαλύτες προσπαθούν ακόμη να διαφύγουν. Γενικά, η συμβουλή είναι να μην εφαρμόζονται κεριά ή στεγανωτικά στο μεσοδιάστημα δύο εβδομάδων από την βαφή για να αποφευχθεί τo θάμπωμα του βερνικιού.

 

Προτιμήστε ένα μαζεμένο σύστημα γυαλίσματος με πολύ συγκεκριμένο αριθμό αλοιφών . Ορισμένες μάρκες προσφέρουν ένα σύστημα με ένα μόνο προϊόν (one-for-all), αλλά από την πραγματική εμπειρία είναι προφανές ότι δεν υπάρχει ακόμη στην αγορά ένα και μοναδικό ο προϊόν για όλες τις δουλειές. Ομοίως, μην παραπλανηθείτε από συστήματα με πάρα πολλά προϊόντα.

 

Αποφύγετε τις αλοιφές που περιέχουν πληρωτικά συστατικά. Στην αγορά περιποίησης αυτοκινήτου μπορείτε να βρείτε μία μεγάλη ποικιλία αλοιφών με ιδιότητες πλήρωσης (fillers). Ένα τέτοιο προϊόν δεν αφαιρεί τις γρατσουνιές, αλλά τις καλύπτει για περιορισμένο χρονικό διάστημα (συνήθως μέχρι το επόμενο σχολαστικό πλύσιμο). Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται ένας επαγγελματίας βαφέας είναι ένας θυμωμένος πελάτης που έρχεται στο συνεργείο του και εντοπίζει τις θαμπάδες. Ένας πραγματικός επαγγελματίας θα αφαιρέσει το ελάττωμα βαφής, δεν θα το καλύψει.

 

Μην επιλέξετε το σύστημα γυαλίσματος μόνο και μόνο επειδή είναι φθηνό. Το κόστος των υλικών γυαλίσματος είναι αμελητέο στο συνολικό κόστος επισκευής στο συνεργείο, αλλά ο χρόνος που ξοδεύουμε για γυάλισμα είναι πολύτιμος.

Συμβουλή μπόνους. Εάν θέλετε να συγκρίνετε προϊόντα, κάντε τη σύγκριση ακριβώς κάτω από τις ίδιες συνθήκες. Για παράδειγμα, χωρίστε ένα καπό μισό-μισό και κάντε τη δοκιμή σας με το ίδιο αλοιφαδόρο, την ίδια πίεση, τον ίδιο χρόνο και τύπο σφουγγαριού. Μην αναμιγνύετε δύο διαφορετικές αλοιφές στο ίδιο σφουγγάρι γυαλίσματος για να αποφύγετε τα παραπλανητικά αποτελέσματα.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Scroll to Top