Ξεκινώντας θα ήθελα να τονίσω ότι το βαφείο αυτοκινήτου, μικρό ή μεγάλο είναι πάνω από όλα μια επιχείρηση. Κάθε επιχείρηση ανεξάρτητα από το μέγεθος της χρειάζεται εταιρική ταυτότητα, που θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε το φανοβαφείο σας από τον ανταγωνισμό. Διαφορετικά θα χαθείτε στο πλήθος πανομοιότυπων, απρόσωπων συνεργείων που υπάρχουν τόσα πολλά σε όλη την Ελλάδα.
Ας μην σας τρομάζει η έννοια «εταιρική ταυτότητα», τα πράγματα δεν είναι και τόσο περίπλοκα. Περιλαμβάνει κάποια χαρακτηριστικά για την επιχείρηση σας όπως το λογότυπο, διακριτικός τίτλος, εταιρικά χρώματα. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά χρησιμοποιούνται σε διαφημιστικό υλικό, κάρτες, επιγραφές και ταμπέλες του βαφείο, δίνοντας μια σοβαρή και επαγγελματική εικόνα.
Τι είναι το λογότυπο;
Λογότυπο είναι ένα σήμα της εταιρείας που μπορεί να είναι τριών ειδών: εικόνα, διακριτικός τίτλος γραμμένος με συγκεκριμένη χαρακτηριστική γραμματοσειρά ή συνδυασμός της εικόνας και του διακριτικού τίτλου. Το λογότυπο συνήθως έχει συγκεκριμένα εταιρικά χρώματα ή ένα χρώμα.
Θα πάρω ως παράδειγμα την εταιρική ταυτότητα της εταιρείας μας, «ΑΣΛΑΜΑΖΗΣ Γ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ» με διακριτικό τίτλο ETALONγια να δείξω το σκεπτικό με το οποίο δημιουργήθηκε η εταιρική μας ταυτότητα.
Το λογότυπο της ETALONαπεικονίζει την λέξη ETALON και την εικόνα του αλόγου που είναι το σήμα κατατεθέν της εταιρείας μας. Τα κυρίαρχα χρώματα είναι κόκκινο και μαύρο, που χρησιμοποιούνται από την εταιρεία μας ως εταιρικά χρώματα σε έντυπα, πινακίδες και στην διαδικτυακή μας παρουσία.
Γιατί όμως ETALON; Γιατί άλογο;
Η λέξη ETALONστα γαλλικά σημαίνει «καθαρόαιμο άλογο», ενώ σε κάποιες άλλες γλώσσες σημαίνει υπόδειγμα ποιότητας. Το άλογο, εκτός από το γεγονός που είναι ένα όμορφο ζώο, έχει και άμεση σχέση με το αυτοκίνητο, που είναι και το κύριο αντικείμενο της δουλείας μας, μιας και η ETALONείναι προμηθευτής προϊόντων για βαφή αυτοκινήτου. Άρα το συμπέρασμα είναι, ότι τα προϊόντα αυτά είναι υψηλής ποιότητας και σχεδιασμένα για τα αυτοκίνητα.
Δεν είναι τυχαίο ότι την δύναμη μηχανής την μετράμε σε ίππους, ενώ και οι κορυφαίου κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν το άλογο ως το σήμα τους.
Ωραία αυτά θα μου πείτε, εγώ όμως πώς να το φτιάξω; Βαφέας αυτοκινήτων είμαι, όχι σχεδιαστής. Εδώ η συμβουλή είναι μια, να εμπιστευτείτε τους επαγγελματίες. Η τιμές πλέον είναι πολύ προσιτές.
Που να απευθυνθείτε για να αποκτήσετε και εσείς ένα λογότυπο;
1. Διαφημιστικές εταιρείες ,σχεδόν όλες προσφέρονται να σχεδιάζουν ένα εταιρικό λογότυπο. Οι τιμές ποικίλουν , αλλά μπορείτε να βρείτε έναν πολύ καλό σχεδιαστή που με 150-200 Ευρώ θα σας κάνει πολύ καλή δουλειά. Συμβουλή: πρώτα δείτε τα λογότυπα που έχει ήδη κάνει ο συγκεκριμένος σχεδιαστής για να έχετε μια εικόνα
2. Επιπλέον πολύ καλές λύσεις για σχεδιασμό λογότυπου μπορείτε να βρείτε και στο διαδίκτυο. Υπάρχουν ειδικευμένα σαιτ που έναντι περίπου 70 Ευρώ και σε 48 ώρες θα σας στείλουν κάποια προσχέδια για λογότυπα για να επιλέξετε αυτό που σας ταιριάζει. Για παράδειγμα ένα τέτοιο σαιτ είναι http://www.logodesigncreation.com/
3. Τέλος, μπορείτε να αναθέσετε το ντιζάιν του λογότυπου για το βαφείο σας σε έναν από τους χιλιάδες επαγγελματίες σχεδιαστές που μπορείτε να βρείτε στο elance.com Είναι ένας τεράστιος διαδικτυακός τόπος που επαγγελματίες όλων των ειδικοτήτων προσφέρουν τις υπηρεσίες τους εκ αποστάσεως. Το μονο που χρειάζεται για εσάς είναι να δημιουργήσετε ένα λογαριασμό στην συγκεκριμένη σελίδα και να ποστάρετε τι ακριβώς θέλετε να κάνετε. Θα λάβετε δεκάδες προσφορές από ανθρώπους από όλο τον κόσμο. Θα έχετε την δυνατότητα να δείτε την βαθμολογία του υποψήφιου δημιουργού, να του κάνετε ερωτήσεις και έρευνα. Οι τιμές είναι πάρα πολύ προσιτές, για όλα τα βαλάντια.
Διαβάστε πολύ ενδιαφέρον άρθρο για το σχεδιασμό λογοτύπων διάσημων εταιρειών http://www.otherside.gr/2012/08/poso-kostise-o-sxediasmos-diasimwn-logotypwn/
Τι χρώματα να επιλέξω
Εάν θέλετε να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένα χρώματα για την εταιρική σας ταυτότητα, μπορείτε να δείτε το παρακάτω infographics.
Μερικές χρήσιμες συμβουλές
– Το λογότυπο σας πρέπει να σας αρέσει και να σας εκφράζει
– Εάν η εταιρεία σας δεν έχει διακριτικό τίτλο, καλό είναι να το δημιουργήσετε.
– Λίγο χιούμορ στο λογότυπο δεν βλάπτει, αλλά βοηθάει να είναι πιο εύκολο στον πελάτη να το θυμάται
– Όσο πιο απλό, τόσο καλύτερα. Δεν χρειάζεται περίπλοκο λογότυπο. Αυτό θα βοηθήσει στο να αναπαράγετε εύκολα με οποιοιδήποτε διαφημιστικό μέσο όπως φυλλάδια, περιοδικά, κάρτες και στο διαδίκτυο
– Αποφεύγετε τις ομοιότυπους τίτλους τύπου «Βαφές ο Μήτσος» ή «Φανοβαφείο Παπαδόπουλος». Χρειάζεται φαντασία και πρωτοτυπία για να ξεχωρίσετε.